عمودهاي در حال ظهور در جستجو
جستجو بسيار فراتر از سئو سايت دايناميك گسترش يافته است. جدول تناوبي عوامل سئو در سرزمين موتورهاي جستجو، نگاهي به عمودهاي در حال ظهور در جستجو دارد. پيشنهادات جستجوي صوتي، تصويري، محلي و ويديويي گزينههايي را براي مكانيابي اطلاعات به روشي كه ترجيح ميدهند در اختيار كاربران قرار ميدهند.
اين عمودهاي در حال ظهور به مجموعه كاملاً متفاوتي از مهارتهاي SEO نياز ندارند – بسياري از تكنيكهاي اصلي كه از اين راهنما آموختهايد در سراسر عمودي قابل اجرا هستند. با اين حال، ويژگي ها و تفاوت هاي ظريف منحصر به فردي وجود دارد كه بايد در نظر بگيريد.
صدا
دستيارهاي ديجيتال مانند Google Assistant، Siri و Alexa راه خود را به دستگاه هاي تلفن همراه، خودروها، پوشيدني ها و دستگاه هاي خانه هوشمند باز كرده اند.
گرگ استرلينگ از موتور جستجو لند مي گويد: «دو مكتب فكري وجود دارد. يكي از اين موارد اين است كه شما فقط بهترين شيوه هاي سئو را انجام مي دهيد و داده هاي خود را وارد گوگل مي كنيد و آن ها را [با داده هاي ساختاريافته] علامت گذاري مي كنيد و اين كار از نتايج مراقبت مي كند. بنابراين، اگر كسي به دنبال يك كافه محلي يا دندانپزشك يا هر چيز ديگري باشد، اگر همه كارها را درست انجام داده باشيد، ظاهر مي شويد. "ساير افراد مي گويند، "خب، شما واقعاً بايد براي قطعه برجسته بهينه سازي كنيد - بايد به اين فكر كنيد كه چگونه كاربران ممكن است هنگام گفتن يك پرس و جو در مقابل تايپ يك پرس و جو، پرس و جوها را به طور متفاوت با صدا فرموله كنند."
استرلينگ ميافزايد: «عقل متعارف اين است كه پرسوجوهاي صوتي طولانيتر هستند، آنها به شكل يك سؤال هستند، در مقابل مجموعه فشردهتري از كلمات كليدي كه ممكن است از نظر گرامري منسجم نباشند. بنابراين، يك تفكر كمي متفاوت در مورد آن وجود دارد و برخي از مردم مي گويند، "خب، به گزارش تماس هاي خود نگاه كنيد، به انواع سوالاتي كه مردم در كانال هاي رسانه هاي مختلف از شما مي پرسند نگاه كنيد و آن را به محتواي وب سايت خود تبديل كنيد." سؤالات متداول ايجاد كنيد، صفحات محتوايي ايجاد كنيد كه منعكس كننده سؤالات رايجي باشد كه مردم مي پرسند و سپس، وقتي مردم سؤالات را از طريق صفحه كليد يا صدا مي پرسند، رتبه بندي خواهيد كرد.»
]نكته حرفه اي[
در محيط آمازون، به آن مهارت الكسا مي گويند. در محيط Google، برنامه Actions on Google ناميده مي شود. برنامه Actions on Google به شما امكان مي دهد … هر نوع چيزهاي مختلف را توسعه دهيد. به طور كلي، اكثر مردم معتقدند - و براي اكثر مردم، اين درست است - كه افزايش رتبه سايت تنها زماني مفيد خواهد بود كه كاربر بداند آن را فراخواني كند. با اين حال، با رابط برنامه Actions on Google كه از طريق dialogflow.com كار ميكند، ميتوانيد درخواستهاي ضمني را فعال كنيد، كه به Google اجازه ميدهد تا پاسخهاي برنامه شما را حتي براي كاربراني كه از برنامه شما بياطلاع هستند، ارائه دهد. بنابراين، فرض كنيد يك برنامه در مورد قيمت مسكن داريد، "متوسط ??قيمت مسكن در بوستون چقدر است؟" حتي اگر كاربر برنامه شما را فراخواني نكرده باشد، ممكن است Google پاسخ را از برنامه شما بيرون بكشد و آن را ارائه دهد، به طوري كه شبيه SEO شود. – اريك انگ، مدير كل، پرفكت.
براي منابع بيشتر در مورد بهينهسازي جستجوي صوتي، بخش Google: جستجوي صوتي و ويژگيهاي جستجو: جستجو بر اساس صوتي را نشانكگذاري كنيد.
ايمگ: تصوير
بري شوارتز از موتورهاي جستجوگر لند در مقاله اي كه به تفصيل افزايش برجستگي تصاوير در صفحه نتايج جستجوي گوگل را توضيح مي دهد، گفت: «گوگل در چند ماه گذشته اشاره كرده است كه سئوكاران بايد كمي بيشتر روي جستجوي تصوير تمركز كنند.
با يك كادر تصوير كه در بالاي ليستهاي ارگانيك و پيشنمايشهاي جستجوي تصوير ظاهر ميشود كه كاربران را به صفحه ميزبان تصوير هدايت ميكند، بهينهسازي تصوير بايد جزء منظم رژيم SEO شما باشد.
]نكته حرفه اي[
"استفاده از تصاوير اصلي، متن جايگزين، داشتن متن همسايه خوب كه در زير تصوير توصيفي است، داشتن تصوير در يك صفحه مرتبط و در يك سايت مرتبط - همه اين موارد فاكتورهاي رتبه بندي ما براي جستجوي تصوير هستند." – اريك انگ، مدير كل، پرفكت.
علاوه بر اين، تاثيري كه تصاوير بر تجربه كاربر ميگذارند را در نظر بگيريد. سعي كنيد حجم فايل خود را تا حد امكان كم كنيد بدون اينكه كيفيت مورد انتظار كاربران را به خطر بيندازيد. اين كمك مي كند زمان بارگذاري خود را تحت كنترل نگه داريد. اگر تصاوير شما نيز در زير صفحه ظاهر ميشوند، بارگذاري تنبل را در نظر بگيريد تا كاربران مجبور نباشند قبل از شروع تعامل با محتواي شما منتظر بارگذاري همه تصاوير شما باشند.
همچنين ميخواهيد از فرمتهاي رايج فايل مانند JPEG و PNG براي تصاوير استاندارد، SVG براي گرافيكهاي برداري و GIF براي انيميشنهاي ساده استفاده كنيد تا موتورهاي جستجو بتوانند تصاوير شما را فهرستبندي كنند. حتي مي توانيد تصاوير را با داده هاي ساختاريافته علامت گذاري كنيد تا به موتورهاي جستجو اطلاعات بيشتري بدهيد.
ميدانيم كه ديد آنلاين ميتواند ترافيك آفلاين و خريد در مكانهاي آجر و ملات را افزايش دهد. طراحي وب سايت براي ديد محلي در جستجو مهم تر از هميشه است.
گرگ استرلينگ ويراستار سايت Search Engine Contributing ميگويد: «ميتوانيد بگوييد كه جستجوي محلي در درجه اول مربوط به Google است، سپس Yelp، و فيسبوك و شايد عمودي». بنابراين، اگر در مهماننوازي، يا در رستورانها يا مناطق تخصصي هستيد، معمولاً يك سايت دايركتوري يا چند سايت وجود دارد كه مردم از آنها استفاده ميكنند - TripAdvisor يك سايت واضح است
ويديو
Eric Enge، مدير كل Perfect Digital مي گويد: «اگر دنبال ويديو هستيد، نه تنها مي توانيد كارهايي انجام دهيد تا ويديوي خود را در جستجوي گوگل رتبه بندي كنيد، بلكه YouTube.com در واقع يك موتور جستجوي بسيار مهم است.
گوگل نتايج ويديويي را در صفحه اصلي نتايج جستجو و همچنين در برگه ويديو نمايش مي دهد. در حالي كه برخي از عوامل رتبه بندي ويديو بين گوگل و يوتيوب همپوشاني دارند، ملاحظات منحصر به فردي وجود دارد كه هنگام بهينه سازي محتواي ويديويي بايد در نظر داشته باشيد.
اگر مخاطبان شما در YouTube.com هستند، ميانگين زمان تماشا يك فاكتور رتبهبندي بسيار مهم است - بهويژه اگر ميخواهيد محتواي شما بهعنوان يك ويديوي پيشنهادي نشان داده شود. براي كمك به بينندگان در يافتن ويديوهاي شما، مطمئن شويد كه كلمات كليدي را كه در عنوان، توضيحات و برچسبهاي خود تحقيق كردهايد وارد كنيد.
بهجاي تكيه بر زيرنويسهاي خودكار خودكار YouTube، رونوشتهاي خود را اضافه كنيد تا اطلاعات بيشتري درباره محتواي خود در اختيار YouTube قرار دهيد و مطمئن شويد كه رونوشتهاي شما براي بينندگان شما دقيق است. شما همچنين مي خواهيد يك تصوير كوچك اصلي ايجاد كنيد كه با مخاطبان شما طنين انداز شود و آنها را متقاعد كند كه روي آن كليك كنند و تعداد بازديد شما را افزايش دهند.
تعامل نيز براي سئوي يوتيوب مورد توجه است، بنابراين ميخواهيد راههاي خلاقانهاي بيابيد تا بينندگان خود را تشويق كنيد مشترك شوند، به اشتراك بگذارند، نظر بدهند و ويديوي خود را به اشتراك بگذارند.
اگر هدف اصلي محتواي ويديوي شما اين است كه كاربران شما را از طريق صفحه اصلي نتايج جستجوي Google كشف كنند، تحقيق خود را انجام دهيد و بررسي كنيد كه چرخ فلك ويديويي براي جستارهايي كه مي خواهيد رتبه بندي كنيد ظاهر مي شود. حتي اگر اينطور نباشد، ممكن است محتواي شما همچنان در برگه ويديو ظاهر شود.
«در گوگل، الگوريتمهاي رتبهبندي ويديوها به طرز شگفتآوري مانند ساير صفحات وب است. به نظر ميرسد كه همان الگوريتمهاي مربوطه در حال بازي هستند. آيا صفحه شما با ويديو پيوندهايي به آن دارد؟ Eric Enge ميگويد: آيا سطحي از PageRank و اينجور چيزها را جمع ميكند؟ «الگوريتمهاي رتبهبندي [بين يوتيوب و گوگل] متفاوت هستند، زيرا موفقيت گوگل به ميزان رضايتي است كه به كاربران بر اساس نتايجي كه ارائه ميدهند، هدايت ميشود، و اين براي حفظ يا رشد سهم بازار و در نهايت افزايش سهم با Google ارتباط بسيار خوبي دارد. بيشترين كليك هاي تبليغاتي."
اما، كارهاي بيشتري غير از جاسازي ويديوي خود در يك صفحه مربوطه و سپس بهينه سازي آن صفحه وجود دارد: همچنين مي توانيد يك رونوشت را مستقيماً در صفحه اضافه كنيد و ويديو را با داده هاي ساختاريافته علامت گذاري كنيد تا به موتورهاي جستجو زمينه بيشتري بدهيد و شانس را افزايش دهيد. كه ويديوي شما به عنوان يك نتيجه غني ظاهر مي شود.
صرف نظر از طول، هدف اصلي شما هميشه بايد ايجاد محتواي مناسب براي مخاطبان باشد. با اين حال، الگوريتم هاي موتورهاي جستجو ممكن است ويديوهاي خيلي مختصر را ترجيح ندهند:
استفان اسپنسر، ستون نويس سرزمين موتورهاي جستجو و نويسنده كتاب The Art of SEO، مي نويسد: «چيزي كه آنها به دنبال آن هستند محتواي با كيفيت بالا و طولاني است كه به آنها امكان مي دهد تبليغات بيشتري را اجرا كنند و كاربران را براي مدت طولاني تري در سايت نگه دارند. جستجوي قدرت گوگل و تجارت الكترونيك اجتماعي. ويديوهايي كه حداقل پنج دقيقه طول ميكشند عملكرد بهتري دارند و شانس بالاتري براي رتبهبندي در جستجوهاي گوگل دارند.
از طريق تجزيه و تحليل YouTube و گزارشهاي ويديويي كنسول جستجوي Google، عملكرد ويديوي خود را بررسي كنيد.