دستكش لاتكس

۵۴ بازديد

-  دستكش لاتكس

به نقل از وبسايت ايمني ها؛ لاتكس از مايع شيري رنگي كه از درختي به نام Hevea Brasiliensis گرفته مي شود، ساخته مي شود.  اين دستكش ها در ابتدا در سال ???? ميلادي مورد استفاده قرار گرفتند. در طول اين مدت صنعت بهداشت و درمان شروع به استفاده از دستكش جراحي نمود. به منظور راحت دست كردن اين دستكش ها  روش هاي متفاوتي مانند خيس كردن و يا استفاده از پودرهاي گرد مختلف بكار گرفته شد. اين پودرها شامل كربنات كلسيم، پودر تالك، تنوعي از محصولات نشاسته، و تركيبي از تالك، هاگ و پودر ليكاپديم(Lycopodium)  است. ليكاپديم ماده اي بود كه به عنوان اولين روان كننده براي دستكش هاي لاتكس پزشكي استفاده شد. اين ماده تقريباً به مدت چهار دهه مورد استفاده قرار گرفت، قبل از آن مشخص شده بود كه اين ماده اثرات مضري براي كاربر دارد؛ لذا استفاده از اين ماده كاهش و سپس متوقف شد. در عوض، توليدكنندگان دستكش از پودر تالكم، كه يك روان كننده غيرقابل جاذب بود، استفاده نمودند. در دهه ي ?? ميلادي دريافتند كه اين پودر نيز داراي عوارضي است. عوارض آن شامل چسبندگي و گرانولوما بودند. گرانولوما نوعي التهاب است كه در بسياري از بيماري ها به دنبال تحريك مزمن سيستم ايمني يافت مي شود.

در سال ???? ميلادي نوعي پودر مبتني بر آرد ذرت در صنعت بهداشت براي استفاده در اين نوع دستكش ها بكار گرفته شد. اين پودر غيرقابل تحريك و غيرقابل جذب بود. در اوايل دهه ?? ميلادي، استفاده از اين پودر در دستكش هاي لاتكس پزشكي آغاز شد. بنابراين اين دستكش ها در دو نوع پودري و غيرپودري دسته بندي شدند.

 

كاربرد:

معمولاً اين دستكش ها براي محيط هاي آشپزي، آزمايشگاهي و معايناتي كه نياز به انجام كار دقيق با دست است، مناسب مي باشد. دستكش هاي لاتكس مي توانند منجر به واكنش هاي آلرژيك براي برخي از كاربران شود، اما با اين وجود بسيار پرمصرف مي باشند چرا كه  به دليل انعطاف پذيري و استحكام اين دستكش ها، دست كاربر به راحتي داخل دستكش مي شود و به وي اجازه مي دهد همه چيز را به راحتي لمس نمايد كه باعث بهبود عملكرد متخصصان و جراحان پزشكي مي شود. دستكش هاي مورد استفاده در جراحي اساساً از لاتكس طبيعي يا مصنوعي ساخته مي شوند. استفاده از دستكش هاي لاتكس پزشكي قدمتي صد ساله دارد. دلايل بسياري براي استفاده از اين دستكش ها در معاينات و جراحي ها وجود دارد.

    q5_mka.jpg    

مشكل:

خفيف ترين حساسيتي كه ممكن است دستكش هاي لاتكس براي دستان شما ايجاد كند، به صورت خشكي، خارش، سوزش، پوسته ريزي و قرمزي پوست است كه در اثر استفاده مداوم از لاتكس ديده مي شود. ممكن است پس از چند هفته استفاده، اين حساسيت ها به صورت شديدتري بروز پيدا كنند.  نادرترين و شديدترين نوع حساسيت، حساسيت تماسي فوري است كه بعد از تماس علائم حساسيت به صورت آبريزش بيني، قرمزي چشم، گرفتگي عضلاني، كهير و خارش شديد نمايان مي شود.

 

-  دستكش وينيل

وينيل از يك ماده ي مصنوعي به نام پلي وينيل كلرات ساخته شده است. كه همين ويژگي سبب شده، استفاده از آن نسبت به دستكش هاي حساسيت زاي لاتكس، مقرون به صرفه باشد. در تركيبات دستكش هاي وينيل از موادي استفاده شده است (Plasticizers)، كه قابليت كشساني اين دستكش را نسبت به انواع ديگر دستكش ها بيشتر كرده است. وينيل، دستكشي چند منظوره براي استفاده هاي عمومي و فعاليت هايي  كه نياز به دقت لمسي در كار وجود ندارد، مي باشد. اين دستكش ها مانند دستكش هاي لاتكس نبوده و كاملاً به دست نمي چسبند. در واقع دستكش هاي وينيل نوع ضخيم تر و گشادتر از دستكش هاي لاتكس مي باشند و همچنين در برابر اسيدها، قلياها و الكل ها مقاومت خوبي دارند.

 

كاربرد:

اين دستكش ها معمولاً در تميز كاري، نقاشي، مونتاژ كاري، محيط هاي آزمايشگاهي و آشپزي استفاده مي شود.

همچنين پيشنهاد مي شود در هنگام انجام قالبگيري هاي دندانپزشكي نيز از دستكش هاي وينيل استفاده شود، زيرا سولفور موجود در دستكش هاي لاتكس مي تواند مانع سفت شدن ماده قالبگيري گردد

 

-  دستكش نيتريل

در اواسط دهه ???? دستكش هاي نيتريل از اكريل و نيتريل و بوتادين مونومر (پليمر سه گانه مصنوعي كه از طريق لاستيك يكبار ولكانيزه شده (فرآيند پخت لاستيك) بدست مي آيد) توليد شد و ديده شد مقاومت شيميايي بيشتري نسبت به دستكش هاي لاتكس دارند و براي كساني كه به لاتكس آلرژي داشتند، گزينه مناسبي بود. دستكش هاي نيتريل از يك تركيب ضدآلرژي ساخته شده است كه از لاتكس انعطاف پذيرتر و مقاوم تر در برابر پارگي و كار با مواد شيميايي است. اين دستكش كار عمر مفيدتري نسبت به انواع ديگر دستكش ها دارند و راحتي و نرم بودن نيتريل و همچنين الگوي چسبناك آنها نسبت به دستكش هاي وينيل، به راحتي و چابكي دست كمك بسيار مي كند.

 

كاربرد:

عموما از دستكش هاي نيتريل در محيط هايي نظير آزمايشگاه هاي ميكروبي ، شيميايي و يا آشپزي استفاده مي گردد. امروزه اكثر آزمايشگاه ها به منظور كاهش وقوع حساسيت به لاتكس در كارگران، دستكش نيتريل را جايگزين دستكش لاتكس مي كنند. دستكش هاي نيتريل (high nitril) آزمايشگاهي با درجه بالاي مهارت و چابكي، به منظور كاهش دادن ريسك حوادث و جراحات مي باشد.

 

جمع بندي

دستكش وينيل از مواد مصنوعي متشكل است از كلريد پلي وينيل و روان كننده هايي كه از مواد نرم ساخته شده اند. اين دستكش ها آلرژي زا نبوده و جايگزين مناسبي براي دستكش هاي لاتكس آلرژي زا مي باشند. دستكش هاي وينيل، دستكش هايي چند منظوره براي استفاده هاي عمومي و فعاليت هايي  كه نياز به دقت لمسي در كار وجود ندارد، مي باشند. اين دستكش ها مانند دستكش هاي لاتكس نبوده و كاملاً به دست نمي چسبند. در واقع دستكش هاي وينيل نوعاً ضخيم تر و گشادتر از دستكش هاي لاتكس و نيتريل مي باشند. از اين دستكش ها معمولاً در تميز كاري، نقاشي، مونتاژ كاري، محيط هاي آزمايشگاهي و آشپزي استفاده مي شود.

 

دستكش هاي نيتريل نسبت به لاتكس و وينيل، مقاوم تر بوده و استحكام بيشتري نسبت به سوراخ شدن و پارگي دارد. در مقايسه با وينيل، نيتريل ها قابليت كشساني بيشتر داشته و ضخيم تر است. با اين وجود قدرت الاستيكه لاتكس طبيعي بهتر از هر دو نوع است. از سويي در ساخت دستكش هاي وينيل و لاتكس، از تركيبات پروتئيني استفاده شده كه اين امر در تركيبات ساخت نيتريل بكار برده نشده است. درنتيجه احتمال واكنش هاي پوستي به نسبت زيادي كاهش مي دهد.

 

حال اگر بخواهيد يك انتخاب دقيق بين دستكش هاي نيتريل و وينيل و لاتكس داشته باشيد، از بين انواع دستكش ها، دستكش هاي نيتريل مي تواند بهترين گزينه باشد. اين دستكش همانند دستكش وينيل جايگزين مناسبي براي افراد داراي حساسيت به دستكش لاتكس است و از لاتكس مقاوم تر و از وينيل راحت تر و نرم تر است. طبق تحقيقات برانكارد دلايل بسياري وجود دارد كه نيتريل را بهترين دستكش از نظر درجه ي پزشكي معرفي كرده است كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره كرد:

-  تمام دستكش هاي نيتريل درجه پزشكي دارند و بدون لاتكس هستند و در نتيجه ضدحساسيت بوده و احتمال بروز واكنش هاي حساسيتي و نارا حساسيتي و ناراحتي هاي پوستي را كاهش مي دهند.
-
 نسبت به دستكش هاي وينيل و لاتكس ضخامت بيشتري داشته كه سبب شده مقاومت آنها بيشتر شود و بنابراين به آساني سوراخ يا پاره نشود.
-
 همچنين سد محافظتي بسيار مقاومي مي باشند و در برابر مواد شيميايي مانند حلال هاي چربي و روغن ها مقاومت مي كنند.
-
 دستكش هاي نيتريل نسبت به دو نوع دستكش ديگر قابليت انعطاف پذيري بيشتري داشته و خاصيت كشساني بيشتري نيز دارد.
-
 طراحي نرم و قابل انعطاف آنها، پوشش مناسبي را فراهم كرده است؛ همچنين الگوي چسبناك آنها به مهارت و چابكي دست كمك مي كند.

در پايان اميدواريم كه مطالب عنوان شده مورد توجه شما عزيزان گرفته باشد. همچنين اگر قصد خريد دستكش هاي ذكر شده را داريد مي توانيد با مراجعه فروشگاه اينترنتي ها به نشاني www.imeniha.com تمامي مدل ها را مشاهده و ثبت سفارش را انجام دهيد.

بهترين دانشگاههاي حسابداري تركيه

۵۸ بازديد

بهترين دانشگاههاي حسابداري تركيه

b5_ax5q.png

بهترين دانشگاههاي حسابداري تركيه

بهترين دانشگاههاي حسابداري تركيه

بهترين دانشگاههاي حسابداري تركيه - در طي ساليان اخير تعداد دانشجوياني كه براي تحصيل به كشور تركيه آمده اند رشد بسيار چشمگيري داشته است. قطعا يكي از دلايل انتخاب تركيه اين است كه دانشجويان مي توانند يك دوره تحصيلي را با هزينه ارزان به پايان برسانند و همين موضوع باعث شده است كه بيش از 650 هزار دانشجوي بين المللي براي تحصيل به اين كشور بيايند. ايرانيان بسياري نيز به دليل كم بودن مسافت و ارزان بودن تحصيل به كشور تركيه مهاجرت مي نمايند.
حسابداري علم اعداد و تحليل كردن اعداد مي باشد و شما با ابزار حسابداري مي توانيد عمليات مالي هر شركت و سازماني را مورد بررسي قرار دهيد. افرادي كه در رشته حسابداري تحصيل مي نمايند قادر خواهند بود كه صورت هاي مالي سالانه يك شركت را تهيه نمايند و در مورد موفقيت اقتصادي يك بيزينس يا شركت اظهار نظر نمايند، لذا در جهت پاسخ گويي به اين سوال كه آيا آينده شغلي اين رشته مناسب است؟
 بايستي بيان داريم كه تقريبا هر شركت بزرگي براي ادامه مسير خود و رسيدن به موفقيت به متخصصان حسابداري نياز دارد. در كشور تركيه نيز دانشگاه هاي مختلفي اعم از خصوصي و دولتي برنامه و رشته حسابداري را ارائه مي نمايند. در اين مطلب از پروان آكادمي قصد داريم به معرفي بهترين دانشگاههاي حسابداري تركيه بپردازيم. ضمنا جهت دريافت و تهيه پكيج آموزش زبان تركي مي توانيد اينجا كليك نماييد.

 

بهترين دانشگاههاي حسابداري تركيه

بهترين دانشگاه هاي حسابداري تركيه

تركيه يكي از كشور هاي جذاب براي تحصيل در خارج از كشور است كه داراي دانشگاه هاي متعددي است اغلب دانشگاه هاي اين كشور در بين برترين دانشگاه هاي جهان به طور كلي يا بر اساس يك رشته خاص رتبه بندي شده اند ، در ادامه با بهترين دانشگاه ها براي تحصيل رشته حسابداري در تركيه آشنا مي شويم.

·دانشگاه اقتصاد ازمير

دانشگاه اقتصاد ازمير يك دانشگاه پايه واقع در ازمير تركيه است ، اين دانشگاه كه در 14 آوريل 2001 تأسيس شد، اولين دانشگاه پايه منطقه اژه است زبان تحصيل در اين دانشگاه انگليسي است ، دانشگاه اقتصاد ازمير در مجموع داراي هشت دانشكده و دوازده مركز تحقيقاتي و كاربردي است ، بيست و چهار برنامه كارداني ، سي و چهار دوره كارشناسي ، بيست و هشت برنامه كارشناسي ارشد و هفت برنامه دكتري در اين دانشگاه ارائه مي شود.
دانشكده هاي اين دانشگاه شامل دانشكده هنر – علوم ، هنر هاي زيبا و طراحي ، حقوق ، ارتباطات ، تجارت ، مهندسي ، علوم سلامت و پزشكي است كه هريك داراي دپارتمان هاي مختلفي هستند ، براي نمونه دانشكده تجارت اين دانشگاه داراي دپارتمان هاي اقتصاد ، تجارت ، مديريت ، حسابداري ، علوم سياسي و تجارت بين الملل است.

·دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول يك دانشگاه تحقيقاتي دولتي است كه در استانبول تركيه واقع شده است ، اين دانشگاه در سال 1453 تاسيس شده است ، اين دانشگاه داراي هفده دانشكده در پنج پرديس مي باشد ؛ دانشكده هاي اين دانشگاه شامل پزشكي ، حقوق ، ادبيات ، علوم ، اقتصاد ، داروسازي ، دندانپزشكي ، مديريت ، علوم سياسي ، ارتباطات ، الهيات ، آموزش از راه دور ، حمل و نقل ، پرستاري ، تجارت ، معماري و علوم آبزيان است.

 

بهترين دانشگاههاي حسابداري تركيه

·دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه يك دانشگاه دولتي پيشرو در آنكارا تركيه است ، اين دانشگاه در 8 ژوئيه 1967 تأسيس شد ، توسط URAP 2019، رتبه اول را در بين دانشگاه هاي تركيه كسب كرده است ؛ اين دانشگاه دو پرديس اصلي دارد.
دانشگاه حاجت تپه داراي دانشكده ارتباطات ، دندانپزشكي ، اقتصاد و علوم اجرايي ، آموزش ، مهندسي ، هنر هاي زيبا ، سلامت ، حقوق ، كلام ، داروسازي و علوم مي باشد ، رشته حسابداري از رشته هاي تحصيلي ارائه شده در دانشكده اقتصاد و علوم اجرايي است كه در مقطع كارشناسي ارشد ارائه مي شود.
زبان رسمي كشور تركيه زبان تركي است از اين رو دروس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي اين كشور به زبان تركي برگزار مي شود البته در دانشگاه هاي خصوصي تركيه دروس به زبان انگليسي ارائه مي شود ، پس زبان تحصيل رشته حسابداري در تركيه تركي و انگليسي است.
مشاوران پروان آكادمي شرايط و ويژگي هاي تحصيل رشته حسابداري در تركيه را بررسي كردند در صورت نياز به كسب اطلاعات بيشتر در زمينه هاي مهاجرت با ما تماس بگيريد ، همچنين مطالعه مقاله مهاجرت به تركيه مي تواند اطلاعات به روز و جامعي را در خصوص اين كشور و جنبه هاي مختلف مهاجرت به آن در اختيار شما قرار دهد.

در آميختگي مسائل روانشناسي و حقوقي

۵۱ بازديد

در آميختگي مسائل روانشناسي و حقوقي

علم روانشناسي و علم حقوق يك شاخه تخصصي و كاربردي روانشناسي است، با موضوعاتي سر و كار دارد كه روانشناسي و قانون را به يكديگر پيوند‌ مي‌دهد، غالباً در مجازات و جلوگيري از جرم و جنايت‌ها نقش ايفا‌ مي‌كند و بر خود مجرمين و جنايتكاران متمركز‌ مي‌باشد.

روانشناسي قانوني هماهنگ كننده نظريه‌هاي روانشناسي و بيماري شناسي الزم براي اجراي كيفر قانوني است.

بعضي از روان شناسان داراي مدرك تخصصي در زمينه ي روانشناسي قانوني هستند، اما بيشتر آن ها روانشناساني هستند كه داراي مدرك دكتري يا دكتراي تخصصي روانشناسي مي باشند. اين روانشناسان ممكن است در هر دو زمينه ي حقوق مدني يا جنايي فعاليت كنند.

روانشناسي قانوني و يا پزشكي قانوني يك حوزه تخصصي نسبتاً جديد در علم روانشناسي مي باشد. در حقيقت، روانشناسي قانوني توسط انجمن روانشناسي آمريكا در سال 2001  و به طور رسمي به عنوان يك رشته تخصصي در حوزه روانشناسي معرفي شد.

با اين وجود ريشه هاي اين رشته به زمان تاسيس اولين آزمايشگاه رواني توسط وونت در لايپزيگ آلمان بر مي گردد. به علت تمايل دانشجويان به تحصيل در اين رشته، امروزه اين رشته علاقه مندان زيادي را به خود جذب كرده است.

فرويد كه رسالت خويش را در عرصه تشكيل شخصيت كودك به پايان رسانيد در يكي از مطالب حقوقي خود، همه را متوجه ساخت كه تا زماني كه ما خانواده‌هاي تربيت يافته نداشته باشيم، فرزندان تربيت يافته نداريم. و محيط خانواده يك عامل اصلي و كليدي در رفتار مجرمانه كودك در زندگي اجتماعي اوست.

كار روان شناسان در مطالعه روي شخصيت، سازگاري، نحوه تربيت سبب شد تا روان پزشكان با استفاده از پرسش نامه‌هاي خود بتوانند شخصيت مجرم را چه در لحظات اوليه زندگي و چه بعد از آن بشناسند.

از يك روانشناس قانوني خواسته مي شود تا در هر موردي يك  وظيفه خاص را انجام بدهد؛ به عنوان مثال، از او خواسته مي شود بررسي كند كه يك مظنون از نظر رواني داراي اختلال مي باشد كه مرتكب اين جرم شده است يا نه.

https://0rz.tw/lv3zN

 https://v.gd/UYWalS

بر خلاف آنچه در روانشناسي باليني و ديگر رشته ها رخ مي دهد، يعني مراجعان با اختيار خود به روانشناس مراجعه مي كنند، روانشناس قانوني با افرادي سر و كار دارد كه با ميل و اختيار خودشان نزد او نيامده اند؛ كه همين مورد مي تواند كار ارزيابي، تشخيص و درمان را بسيار دشوارتر كند چرا كه برخي از مراجعان عمداً در برابر تلاش براي كمك مقاومت مي كنند. در يك مجله آنلاين به راحتي مشكلاتي راببينيد كه در اين مجلات به آنها رداخته شده است.

نگاهي به قانون در مورد مجرماني كه كنترلي روي رفتار خود ندارند

ماده 150 قانون مجازات اسلامي مقرر مي‌دارد: «هرگاه مرتكب جرم در حين ارتكاب، مجنون باشد يا در جرائم موجب تعزير پس از وقوع جرم مبتلا به جنون شود چنانچه جنون و حالت خطرناك مجنون با جلب نظر متخصص، ثابت و آزاد بودن وي مخل نظم و امنيت عمومي باشد به دستور دادستان تا رفع حالت خطرناك در محل مناسب نگهداري مي‌شود.

شخص نگهداري شده يا خويشاوندان او مي‌توانند در دادگاه به اين دستور اعتراض كنند كه در اين صورت، دادگاه با حضور معترض، موضوع را با جلب نظر كارشناس در جلسه اداري رسيدگي مي‌كند و با تشخيص رفع حالت خطرناك در مورد خاتمه اقدام تأميني و در غير اين صورت در تأييد دستور دادستان، حكم صادر مي‌كند.

اين حكم قطعي است ولي شخص نگهداري شده يا خويشاوندان وي، هرگاه علائم بهبود را مشاهده كردند حق اعتراض به اين حكم را دارند. اين امر مانع از آن نيست كه هرگاه بنا به تشخيص متخصص بيماري‌هاي رواني، مرتكب، درمان شده باشد برحسب پيشنهاد مدير محل نگهداري او دادستان دستور خاتمه اقدام تأميني را صادر كند.

بيشتر بخوانيد : بيوگرافي بازيگران خارجي

ماده 202 قانون آيين دادرسي كيفري مقرر مي‌دارد‌: «هرگاه بازپرس در جريان تحقيقات احتمال دهد متهم هنگام ارتكاب جرم مجنون بوده است، تحقيقات لازم را از نزديكان او و ساير مطلعان به عمل مي‌آورد، نظريه پزشكي قانوني را تحصيل مي‌كند و با احراز جنون، پرونده را با صدور قرار موقوفي تعقيب نزد دادستان مي‌فرستد.

در صورت موافقت دادستان با نظر بازپرس، چنانچه جنون استمرار داشته باشد شخص مجنون بنابر ضرورت، حسب دستور دادستان به مراكز مخصوص نگهداري و درمان سازمان بهزيستي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منتقل مي‌شود.

مراكز مذكور مكلف به پذيرش مي‌باشند و در صورت امتناع از اجراي دستور دادستان، به مجازات امتناع از دستور مقام قضايي مطابق قانون مجازات اسلامي محكوم مي‌شوند.

 

https://twitter.com/ahmedal03612913/status/1619585632438996995

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScR1LOSiWXS7W2zDYFlBIUMcLkDe2yORvMdZSyICGQPK-pCbA/viewform

https://www.crypto-city.com/profile-17683/?link-id=20574

https://www.pinterest.com/pin/901775525368302859

https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/256866 /

https://www.acityexplored.com/activity/p/469928 /

https://sociallawy.com/story3283955/%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%DB%8C

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/activity/p/357155 /

https://www.deshraag.org/activity/p/694859

بهترين راه هاي جذب فالوور در اينستاگرام

۵۵ بازديد

بهترين راه هاي جذب فالوور در اينستاگرام

 

خيلي از افراد هميشه به دنبال راه‌هاي جذب فالوور در اينستاگرام هستند تا بتوانند نسبت به رقبا دنبال‌كننده بيشتري داشته باشند و در راه رسيدن به هدف‌شان موفق‌تر باشند. اگر مي‌خواهيد راه‌هاي جذب فالوور در اينستاگرام را بدانيد، جاي درستي آمديد. در اين مقاله كه توسط پورتال جامع مهندسين ايران تهيه شده، بهترين روش براي جذب فالوور در اينستاگرام به شما آموزش داده مي شود. با ما همراه باشيد.

راه‌هاي جذب فالوور در اينستاگرام

براي افزايش فالوور مواردي را براي شما در ادامه آورده‌ايم كه برحسبِ تجربه? واقعي و الگوريتم‌هاي اينستاگرام آزموده شده‌اند و درصد موفقيت آن‌ها بسيار بالاست. ما تمام مواردي را كه شامل جذب فالوور در اينستاگرام ‌مي‌شوند، به دو دسته تقسيم‌بندي كرده‌ايم:

  • روش‌هاي ارگانيك و رايگان: افزايش فالوور از طريق محتوا و تعامل با كاربر
  • روش‌هاي غيرارگانيك و پولي: افزايش فالوور از طريق تبليغات

(چنانچه مي‌خواهيد سايت هاي دريافت فالور رايگان اينستاگرام مشاهده كنيد، مطالعه اين مقاله را به شما پيشنهاد مي‌كنيم)

افزايش فالوور واقعي از طريق محتوا و تعامل

اين روش بر خلاف، روش تبليغاتي، هزين? زيادي براي‌تان ندارد. در ضمن، اگر در انجام اين روش‌ها ثابت‌قدم باشيد، نتايج فوق‌العاده‌اي نصيب پيجتان مي‌شود و كسب‌وكارتان را تكان اساسي مي‌دهد.

 

?. بيوي پيج خود را براي دسترسي افراد بهينه كنيد

بيوي اينستاگرام شما به فالوورهاي بالقوه مي‌گويد كه شما چه كسي هستيد، كسب‌وكار شما در چه حوزه‌اي است و اميدواريد مردم پس از بازديد از پروفايل شما چه اقدامي انجام دهند؛ بنابراين از همه? آن ??? كاراكتر براي توضيحات نهايت استفاده را ببريد.

بيو اينستاگرام شما بايد شامل موارد زير باشد:

  • ارزشي كه ايجاد مي‌كنيد؛
  • توضيح واضحي از كار يا بيزينسي كه انجام مي‌دهيد؛
  • ويژگي‌هاي خاص برند؛
  • اقدام به عمل (خريد، اطلاعات بيشتر، تماس با ما و غيره)؛
  • قراردادن لينك‌هاي مهم (اين لينك مي‌تواند لينك شبكه‌هاي اجتماعي ديگر مثل واتساپ يا لينك وب‌سايت شما باشد.)

توجه: به‌جاي اينكه فقط اعتبار، شعار يا ارزش پيشنهادي خود را در بيو اينستاگرام خود قرار دهيد، به دنبال‌كنندگان بالقوه تصوير واضحي از آنچه در صورت فالو كردن شما مي‌توانند انتظار داشته باشند، ارائه دهيد.

?. به‌طور مداوم پست بگذاريد

فراموش نكنيد كه ثبات، يك عنصر كليدي براي جذب فالوور در اينستاگرام است. اگر پست‌هاي شما با استفاده از يك تقويم محتوايي به‌صورت منظم و هدفمند منتشر شوند، علاوه بر اينكه باعث ايجاد تعامل بهتر با مخاطبان مي‌شود، الگوريتم اينستاگرام هم پست‌هاي شما را نزديك به بالاي فيد فالوورهايتان نشان مي‌دهد.

مطالعه‌اي در سال ???? روي ?? صنعت نشان مي‌دهد كه كسب‌وكارها به‌طور ميانگين در هفته، چهار پست اينستاگرامي را به اشتراك مي‌گذارند. توصيه ما به شما اين است كه تا جاي ممكن حداقل يك‌ بار در روز پست بگذاريد؛ البته مطمئن شويد كه در اين روند كيفيت را فداي كميت نمي‌كنيد.

برندهايي كه روال منظمي براي پست‌گذاري دارند، بهترين نتايج را مي‌بينند. ارسال پست بيشتر لزوماً به معني نرخ تعامل بالاتر نيست. روي ايجاد محتوايي تمركز كنيد كه هم‌راستاي خواسته و نياز مخاطب شما باشد.

طبق مطالعه? Tailwind، پروفايل‌هايي كه روزانه پست مي‌كنند، چهار برابر بيشتر از آن‌هايي كه كمتر پست مي‌گذارند، فالوورهاي اينستاگرام را جذب مي‌كنند.

?. بهترين زمان را براي انتشار پست در اينستاگرام پيدا كنيد

واقعيت اين است كه هيچ پاسخ واضحي براي اينكه چه زماني در اينستاگرام پست بگذاريد تا به بيشترين تعداد افراد برسيد وجود ندارد؛ اما اگر اكانت‌ بيزينسي داريد، با استفاده از تجزيه‌و‌تحليل اينستاگرام به‌صورت رايگان، مي‌توانيد اطلاعات بسيار خوبي از آن دريافت كنيد.

ابتدا از Instagram Insights استفاده كنيد تا بفهميد چه زماني مخاطبان شما آنلاين هستند. روي دكمه «Insights» از پروفايل بيزينسي اينستاگرام خود ضربه بزنيد، به «Total followers» برويد؛ از آنجا، به پايين برويد تا بيشترين زمان فعاليت مخاطبان خود را ببينيد.

اين نكته را هم بايد در نظر داشته باشيد كه محتواي شما چه زماني بيشترين بازخورد را دارد. به‌عنوان مثال، يك ويديوي دستور پخت غذا به‌صورت گام‌به‌گام، ممكن است در خارج از ساعت‌هاي كاري بهتر عمل كند؛ زيرا افراد تمايل بيشتري به آشپزي دارند. از طرف ديگر، يك پست كافي‌شاپ ممكن است حوالي ساعت ? بعدازظهر به‌خوبي ديده شود. وقتي مردم دچار ركود بعدازظهر مي‌شوند.

طبق تحقيقات به‌عمل‌آمده، بهترين زمان براي ارسال پست در اينستاگرام بين ساعت ? صبح تا ?? ظهر و ساعت ? تا ? بعدازظهر در روزهاي هفته است.

توصيه مي‌كنيم براي اينكه زمان مناسب براي جذب فالوورهاي بيشتر را پيدا كنيد،، چند وقت زمان‌هاي مختلف را امتحان كرده و نتايج را اندازه‌گيري كنيد. اينطوري بعد از مدتي بهترين زمان پست‌گذاري را براي بيزينس خود پيدا مي‌كنيد.

d3_d5jt.png

?. با طرز كار اكسپلور آشنايي پيدا كنيد

در اهميت اكسپلور همين بس كه وقتي پست شما اين قابليت را داشته باشد كه به اكسپلور راه پيدا كند، علاوه بر آنكه ميليون‌ها نفر آن را مي‌بينند، ممكن است توسط هزاران نفر هم فالو شويد.

اگر محتواي جذابي توليد كنيد كه افراد بيشتري با آن درگير شوند و واكنش مثبتي نسبت به آن داشته باشند، احتمال اينكه پست شما به اكسپلور راه پيدا كند زياد است. براي بيشتر ديده شدن در اكسپلور، موقع توليد محتوا اين موارد را رعايت كنيد:

  • از كاور جذاب براي ويديوها و همين طور عكس‌هاي باكيفيت و توجه برانگيز براي پست‌ها استفاده كنيد.
  • موضوعاتي را به چالش بكشيد كه دغدغه? بسياري از مخاطبانتان باشد و برايشان مفيد و آموزنده است.
  • پست‌هاي سرگرم‌كننده توليد كنيد.

?. محتواهايي با قابليت اشتراك‌گذاري بالا ايجاد كنيد

وقتي پاي جذب فالوور در اينستاگرام در ميان باشد، توليد محتوايي كه قابليت اشتراك‌گذاري بالا دارد، به اين روند سرعت مي‌بخشد. از ديگر راه‌هاي جذب فالوور در اينستاگرام، توليد محتواهايي است كه آدم‌ها آن‌ها را دوست دارند و با دوستان، همكاران يا اعضاي خانواده‌شان به‌اشتراك مي‌گذارند.

محتواهايي مثل ميم‌هاي متداول، نقل‌قول‌هاي الهام‌بخش و پست‌هايي كه به‌صورت حرفه‌اي آموزش مي‌دهند، همگي قالب‌هايي هستند كه امتحان خودشان را پس داده‌اند. اين پست‌ها به‌سرعت ويروسي شده و راهي اكسپلور مي‌شوند. از اين فرصت مي‌توانيد استفاده كنيد تا افراد بيشتري را با خود همراه كنيد.

?. Reels را در تركيب محتواي خود بگنجانيد

ريلزها از آن نوع محتواهايي هستند كه به‌دليلِ جذابيت و محبوبيتي كه بين كاربران اينستاگرام دارند، به‌سرعت و به‌راحتي دست‌به‌دست مي‌شوند. با اين ابزار مي‌توانيد به مخاطبان هدف جديد دسترسي پيدا كنيد و تعداد فالوورهاي‌تان را از اين طريق نيز بيشتر كنيد..

فقط يك نكته؛ سعي كنيد در ريلز، به‌جاي فروش محصولات يا محتواي صرفا آموزشي، نكات مربوط به صنعت خود را ارائه دهيد و افراد را سرگرم كنيد.

https://t.ly/BhxWg

http://s.ecmaps.de/YRGxd

براي كسب بهترين نتايج:

  • از كلمات كليدي و هشتگ‌ها در كپشن Reels خود استفاده كنيد كه محتواي ويديوي شما را دقيقاً توصيف مي‌كنند؛
  • از موزيك‌هاي پرطرفدار استفاده كنيد؛
  • Reelsهاي خود را كوتاه و سريع بسازيد.
  • محتواي اورجينال ايجاد كنيد.
  • براي بينندگاني كه بدون صدا تماشا مي‌كنند، كپشن اضافه كنيد.
  • هدفتان فيلم‌برداري باكيفيت بالا باشد.
  • از پشت‌صحنه ويديو به اشتراك بگذاريد.
  • ترندها را در اينستاگرام و تيك‌تاك شناسايي كنيد. با اين كار اين شانس را داريد كه Reelsهاي شما ويروسي شوند و در مقابل افراد جديد قرار بگيرند.

 

?. روي يك استراتژي هشتگ سرمايه‌گذاري كنيد

هشتگ‌ها در جاهاي مختلفي كاربرد دارند؛ اما در اينستاگرام اهميت ويژه‌اي پيدا كرده‌اند. هشتگ‌هاي مناسب مي‌توانند تصوير شما را در معرض ديد حجم زيادي از مخاطبان هدف شما قرار دهند و به نظر نمي‌رسد كاربران اينستاگرام مانند ساير شبكه‌ها از هشتگ خسته شوند. با يافتن هشتگ‌هايي كه براي مخاطبان هدف شما جذاب باشد، شروع كنيد. نمونه هشتگ : مهندسي ، مهندسي كامپيوتر

اگر از هشتگ‌هاي محبوب اينستاگرام در عكس‌هاي خود استفاده كنيد، احتمال اينكه به كاربران جديد دسترسي پيدا كنيد و كشف شويد بسيار بيشتر است؛ همچنين هشتگ يافتن محتواي شما را براي افرادي كه عبارات خاصي را جستجو مي‌كنند، آسان مي‌كند.

شما مي‌توانيد ايده‌هاي هشتگ را از رقبا يا اكانت‌هاي مشابه تقليد كنيد؛ اما در نهايت، بهتر است گروه‌هايي از هشتگ‌هاي خود را ايجاد كنيد كه به حساب خاص شما مربوط مي‌شوند. همچنين اگر هر يك از كليدواژه‌هاي موردنظر خود را مستقيماً در برنامه اينستاگرام جستجو كنيد، مي‌توانيد هشتگ‌هاي مرتبط بيشتر و محبوبيت آن‌ها را بيابيد.

?. محتواي خود را از عكس‌ها به‌سمت ويديوي بيشتر ببريد

ويديوها اين روزها شانس بيشتري براي جذب فالوور در اينستاگرام ايجاد مي‌كنند؛ به اين دليل كه ويديوها تعامل بيشتري را برمي‌انگيزد و مخاطبان از تماشاي ويديو لذت بيشتري مي‌برند و آن را به اشتراك مي‌گذارند؛ بنابراين از اين محتوا در پيج خود بيشتر استفاده كنيد و با ساخت ويديوهاي متنوع سليقه? مخاطبان خود را بسنجيد.
اگر هم مي خواهيد ويديوهاي شما بيشتر ديده شوند، حتما زيرنويس را به آن‌ها اضافه كنيد؛ چون اكثر افراد دوست ندارند با صداي بلند مخصوصا در مكان‌هاي عمومي، ويديو تماشا كنند.

 

?. محتواي توليدشده توسط كاربر را به اشتراك بگذاريد

محتواي توليد شده توسط كاربر (UGC) هر نوع محتوايي مانند ويديوها، عكس‌ها، نظرات، صدا و موارد ديگر) است كه طرفداران يا دنبال‌كنندگان شما آن را توليد مي‌كنند. اين يك ابزار ضروري در گنجينه? بازاريابي شما براي بالا بردن فالوور اينستاگرام است.

محتواي UGC، افرادي را نشان مي‌دهد كه از محصولات يا خدمات شما، در زندگي واقعي استفاده كرده‌اند و حالا، داستاني براي نقل كردن دارند. اين رابط? ايجاد شده بين برند شما و انسان‌ها، باعث ايجاد تعامل، اعتماد و وفاداري مي‌شود.

طبق تحقيقات Olapic، امروزه اگر مشتري‌‌ها قبل از خريد، عكسي از محصول را ببينند كه توسط مشتري‌هاي قبلي به اشتراك گذاشته شده، 56 درصد بيشتر احتمال دارد كه آن را بخرند.

براي مثال، Gopro را در نظر بگيريد. محتواي پيج اينستاگرامش اكثرا از عكس‌هايي است كه افراد با دوربين‌هاي اين برند گرفته‌اند و آن را منتشر مي‌كنند.

??. مسابقه اجرا كنيد

يكي از ترفندهاي جذب فالوور اينستاگرام همين برگزاري مسابقه‌هاست. با اين كار، با يك تير چند نشان مي‌زنيد؛ يعني چه؟

يعني علاوه بر آنكه مخاطبان خود را سرگرم مي‌كنيد و تعامل پيج خود را بالا مي‌بريد، پيج‌تانرا براي الگوريتم اينستاگرام هم مطلوب جلوه مي‌دهيد. همين روند باعث ديده‌شدن بيشتر پيج شما مي‌شود و به‌طور بالقوه، مخاطبان بيشتري را براي شما به ارمغان مي‌آورد.

متداول‌ترين اين مسابقه‌ها كه اكثر پيج‌‌ها هم به آن روي مي‌آورند، تشويق مخاطبان به تگ‌كردن دوستان و فالو كردن پيج‌شان است. اينكه اجراي مسابقه در چه حد و جوايز به چه صورت باشند را بودجه و اهداف شما تعريف مي‌كند. به همين راحتي مي‌توانيد تعامل با پيج خود را بالا ببريد و جذب فالوور در اينستاگرام داشته باشيد.(چنانچه مي‌خواهيد درباره قرعه كشي در اينستاگرام از بين كامنت‌ها و لايك‌ها بيشتر بدانيد، مطالعه اين مقاله را به شما پيشنهاد مي‌كنيم)

??. در كپشن دنبال‌كننده‌هاي بيشتري بخواهيد

افزودن كپشن به پست‌ها، به تعامل بيشتر منجر مي‌شود. شما مي‌توانيد تا ???? كاراكتر را به كپشن اضافه كنيد كه شامل هشتگ و ايموجي هم مي‌شود.

به ياد داشته باشيد كه افراد فيد اينستاگرام خود را سريع اسكرول مي‌كنند؛ بنابراين جلب توجه كاربر با چند كلمه اوليه بسيار مهم است. اينستاگرام براي ابتداي كپشن كه مي‌تواند يك تيتر جذاب باشد، استفاده از ??? كاراكتر يا كمتر را توصيه مي‌كند و اگر بيش از ??? كاراكتر باشد، كاربر بايد براي خواندن ادامه? آن روي «بيشتر» كليك كند. مي‌توانيد هر دو شكل كوتاه و بلند كپشن را بر اساس پست خود امتحان كنيد و ببينيد نتايج به چه صورت است.

چيزي كه مهم است و عامل جذب فالوور مي‌شود، قرار دادن دعوت به عمل (Call To Action) در كپشن است. از اينكه گاهي از مخاطبان خود بخواهيد شما را دنبال كنند نترسيد.

??. با ميكرو اينفلوئنسرها مشاركت كنيد

اگر نمي‌خواهيد براي بازاريابي برند خود، به اينفلوئنسر مشهور پول زيادي بپردازيد، با ميكرو اينفلوئنسرها كه از چند صد تا چند هزار دنبال‌كننده دارند، همكاري كنيد و كمپين‌هاي تاثيرگذار برگزار كنيد. شما با اين كار به مخاطبان بالقوه دسترسي پيدا مي‌كنيد.

اين اينفلوئنسرهاي كوچك افرادي هستند كه واقعاً از برند شما حمايت مي‌كنند و به آن اعتقاد دارند و به‌راحتي مي‌توانند فالوورهاي خود را به دنبال كردن شما هدايت كنند.

ميكرو اينفلوئنسرها شايد فالوورهاي كمتري نسبت به ماكرو اينفلوئنسرها داشته باشند، ولي تعامل بالايي با دنبال‌كنندگان خود دارند؛ تا جايي كه توصيه‌ها و پيشنهاداتشان به‌شدت پذيرفته مي‌شود. خيلي از آن‌ها در قبال اهداي كالايي از محصولات و خدماتتان، اين كار را براي شما انجام مي‌دهند كه اين يعني شما مي‌توانيد با صرف كمترين هزينه، فالوور جذب كنيد.

 

??. از رقباي خود ياد بگيريد

حتما دقت كرده‌ايد كه اكسپلور هر اكانتي با ديگري متفاوت است. مواردي كه به شما در اكسپلور نشان داده مي‌شود، به پيج‌هايي بستگي دارد كه آن‌ها را فالو كرده‌ايد. بياييد از اين قضيه به نفع خود استفاده كنيد. مي‌پرسيد چطور؟

سعي كنيد بيشتر برندهايي را فالو كنيد كه در حوزه? تخصصي شما هستند تا در اكسپلورتان از آن نوع پست‌ها بيشتر ببينيد و با پيج‌هاي بيشتري در اين زمينه آشنايي پيدا كنيد. دسترسي به پيج‌هاي رقبا براي شما دو مزيت دارد:

با ديدن پست‌هاي اكسپلور رقيبان خود، مي‌توانيد ايده بگيريد كه چه نوع پست‌هايي توليد كنيد كه به اكسپلور راه يابيد. در باب اين موضوع به ياد سخن پيكاسو بيفتيد: هنرمندان بد كپي مي‌كنند، هنرمندان خوب مي‌دزدند.
مزيت ديگر، تعامل با آن پيج‌ها و حتي مخاطبانشان است. مي‌توانيد با لايك و كامنت با مخاطبانشان تعاملي سازنده برقرار سازيد و آن‌ها را با خود همراه كنيد.

??. با مخاطبان خود درگير شويد

اگر واقعاً مي‌خواهيد فالوورهاي بيشتري در اينستاگرام داشته باشيد، بايد طرفداران خود را در يك گفت‌وگو درگير كنيد. به خاطر داشته باشيد كه وقتي شخصي محتواي شما را مي‌بيند، به اين معني نيست كه در حال حاضر شما را دنبال مي‌كند. اگر فرصتي براي تعامل با يك فالوور بالقوه داريد، بايد از آن استفاده كنيد. هر كامنت فرصتي براي به دست آوردن يك فالوور جديد (يا حفظ فالوور فعلي) است؛ بنابراين مطمئن شويد كه به هر كامنتي كه دريافت مي‌كنيد، پاسخ مي‌دهيد.

در ضمن فقط منتظر نباشيد تا فالوورهاي شما گفت‌وگو را شروع كنند. فرصت‌هاي تعامل را خودتان ايجاد كنيد. از استيكرهاي اينستاگرام مانند باكس سوالات و نظرسنجي در استوري اينستاگرام استفاده كنيد. خلاصه اينكه سعي كنيد اين رابطه را حفظ كنيد.

??. اكانت اينستاگرام خود را در كانال‌هاي مختلف تبليغ كنيد

اگر به دنبال راه‌هاي اضافي براي جذب فالوور در اينستاگرام هستيد، تبليغ متقابل اكانت خود در پلتفرم‌هاي ديگر عالي است.

از طريق وب‌سايت يا هر شبكه? اجتماعي كه بخشي از استراتژي بازاريابي شما است و حتي خبرنامه ايميل، پادكست يا هر پلتفرم ديگر، افراد را به اينستاگرام خود هدايت كنيد. وب مستر ها در اين باره خيلي مي تواننده كمك و راهنما باشند.

 

??. نتايج خود را تجزيه‌وتحليل كنيد

در كنار تمام اين روش‌ها، ضروري است كه بتوانيد عملكرد خود و مخاطبان را تجزيه‌و‌تحليل كنيد و بر اساس نتايج به دست آمده، استراتژي جديدي براي پيجتان در نظر بگيريد. يكي از ساده‌ترين راهكارها براي تحليل پيج اينستاگرام، استفاده از بخش Insights اينستاگرام به‌صورت رايگان است.

نكته: نيازي نيست روي شاخص‌هايي مانند لايك و كامنت به‌تنهايي وسواس داشته باشيد. در عوض «Engagement Rate» كه نرخ تعامل مخاطبان را با شما نشان مي‌دهد، موضوع مهم‌تري است.

منبع: www.pjmi.ir

http://faheemkhatri4.bloggersdelight.dk/2022/11/17/10-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d9%be%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8/

https://biiut.com/read-blog/22232

https://theomnibuzz.com/%db%b8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%b1%d8%aa%db%8c%d8%a8-%d9%be%d8%b1%d8%b7%d8%b1%d9%81%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7/

https://www.click4r.com/posts/g/6948672/

https://blogfreely.net/faheemkhatri4/8-rshth-mhndsy-bh-trtyb-prtrfdrtryn-h-dr-yrn

http://y8space.com/members-2/faheemkhatri4/activity/4947445/

https://wordsmith.social/faheemkhatri4/8-rshth-mhndsy-bh-trtyb-prtrfdrtryn-h-dr-yrn

https://www.homify.co.uk/ideabooks/9110298

https://postheaven.net/8o8z3cel4u

https://mayempire.com/read-blog/115440